مدارس ایرانی کانادا | معرفی 8 مدرسه برتر ایرانی کانادا

بهترین مدرسه ایرانی در کانادا

نظام آموزشی کانادا جزو پیشرفته ترین و بهترین سیستم های آموزشی محسوب می شود و تحصیل در این کشور آرزوی هر فرد محصل است.

اما چگونه میتوان در کانادا تحصیل کرد ؟

گاهی ممکن است یکی از والدین یا هر دوی آنها اقامت دائم کانادا داشته باشند که در این صورت برای تحصیل فرزندشان در هر مدرسه ای چه دولتی چه خصوصی و چه ایرانی با توجه به فاکتور هایی مانند زبان دانش آموز می توانند ثبت نام کنند.

ولی اگر شما برای اخذ ویزای دانش آموزی کانادا اقدام کرده باشید شرایط متفاوتی را تجربه خواهید کرد، برای شروع شما احتیاج به مدارک سه سال آخر تحصیل فرزندتون و گرفتن پذیرش از مدارس کانادایی دارید ، در ادامه مدرک زبان ، اثبات تمکن مالی و پرداخت هزینه شهریه ، مدارک پزشکی و تایید سلامتی ، اثبات خروج از کشور بعد از اتمام تحصیل را نیاز خواهید داشت ، همینطور حتما باید یکی از والدین یا سرپرست قانونی محصل همراه آن باشد.

همچنین تحصیل در مقطع ابتدایی ، راهنمایی و دبیرستان در کانادا در مدارس دولتی و خصوصی با امکانات متفاوت امکان پذیر است و شما با توجه به هدف و شرایط خودتان از بین آن ها انتخاب خواهید کرد.

در ادامه ما تفاوت مدارس ایرانی و کانادایی ، لزوم استفاده از مدارس ایرانی در کانادا را برای شما بررسی میکنیم.

مدارس کانادایی به زبان های انگلیسی و فرانسوی تدریس می کنند و به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم میشوند، مدارس دولتی پرجمعیت تر و برای متولدین این کشور رایگان است و از سطح بسیار بالایی در زمینه تدریس برخوردارند. اگر فردی مهاجر بخواهد در مدارس دولتی ثبت نام کند مستلزم پرداخت هزینه خواهد بود.

مدارس خصوصی کانادا هم به دو زبان انگلیسی و فرانسوی تدریس میکنند اما امکانات رفاهی و تفریحی بیشتری دارند ، جمعیت کلاس ها کمتر می باشد ، و در مقابل هزینه های بیشتری دریافت می کنند ، این نوع مدارس رو میتوان با مدارس غیر انتفاعی ایران برابر دانست.

 

 

مدرسه ایرانی در کانادا (سینا)

مدرسه سینا کانادا

مدرسه فارسی سینا در نورث یورک مقاطع ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم را با ارائه کارنامه مورد تایید آموزش و پرورش ایران آموزش میدهد. 

این مدرسه با ۲۵ سال سابقه تدریس جزو مدارس ایرانی محبوب در کانادا به حساب می آید.

ثبت نام در مدرسه سینا برای دانش آموزان ایرانی که از وسط سال تحصیلی مهاجرت کردند با ارائه مدارک تحصیلی قبلی امکان پذیر است ، همینطور دانش آموزانی که چندین سال از دروس ایرانی جا مانده اند با انجام تعیین سطح و امتحان می توانند در این مدرسه به ادامه تحصیل بپردازند.

شرایط ثبت نام در کلاس های تک درس مانند فارسی ، ریاضی ، علوم و قرآن نیز برای دانش آموزان که در مدارس کانادایی تحصیل می کنند وجود دارد.

مدرسه سینا همچنین برگزار کننده انواع کلاس های ورزشی ، کلاس های تابستانه ، تقویتی ، مراسمات تفریحی و سنتی و … می باشد.

آدرس سایت :

sinaschool.ca

اینستاگرام :

@sina.farsi.school

آدرس :

 

 

 

مدرسه ایرانی کانادایی وندا (نور دانش ونکوور)

نور دانش ونکوور کانادا

هدف از ایجاد مدرسه ایرانی وندا از سال ۲۰۱۳ ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به هموطنان مهاجر ایرانی که علاقه مند به انتقال زبان ، فرهنگ و ارزشهای غنی ایرانی به فرزندانشان هستند میباشد.

مدرسه وندا کلیه پایه های اول تا دوازدهم را با ارائه مدرک ایرانی آموزش می دهد ، همچنین کلاس های بزرگسالان و والدین برای آشنایی با نظام آموزشی کانادا و آشنایی با راهکار های تربیتی در این مرکز برگزار میگردد.

در این آموزشگاه شما میتوانید غیر حضوری و فقط با دادن امتحان مدرک بگیرید و یا در کلاس های تک درس شرکت کنید.

در این مدرسه ایرانی در کانادا انواع فعالیت های فرهنگی ، ورزشی ، هنری و تفریحی برای دانش آموزان برگزار میشود تا در محیطی سرشار از هیجان انگیز و شاد آموزشها را فرا گیرند.

آدرس سایت :

vandaschool.com

اینستاگرام :

@vanda_school

آدرس :

مدرسه فارسی در کانادا (سهراب سپهری)

مدرسه سهراب سپهری کانادا

این مدرسه ایرانی در ریچموند هیل زیر مجموعه ای از یک گروه بزرگ است که در تهران و چندین شهرستان ایران نیز مدرسه دارد.

مدرسه سهراب سپهری در کانادا تمام مقاطع پیش دبستانی ، ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم را با ارائه مدرک معتبر آموزش و پرورش ایران برگزار می کند.

محیط مدرسه شامل کلاس های بزرگ ، کتابخانه ، سالن ورزش و… می باشد، همینطور مجموعه فعالیت های فرهنگی و هنری ، کمپ و کلاس های تابستانه و … در مدرسه سهراب سپهری برگزار میشود.

آدرس سایت :

sohrab_farsischool.com

اینستاگرام :

@sohrab_sepehri_farsi_school

آدرس :

مدرسه ایرانی در کانادا (تورنتو)

مدرسه تورنتو ایرانی در کانادا

این دبستان و دبیرستان ایرانی در کانادا ۳۳ سال قبل به منظور ترویج فرهنگ غنی ایرانی بین کودکان ایرانی متولد کانادا ایجاد گردید.

در حال حاضر این مدرسه از معتبرین مدارس ایرانی کانادا می باشد که دانش آموزان ایرانی می توانند برای ادامه تحصیل از این مدرسه پذیرش گرفته و به کانادا مهاجرت کنند.

مدرک دبیرستان معتبر کانادایی که برای پذیرش دانشگاه های این کشور قابل استفاده میباشد.

آدرس سایت :

torontofarsischool.con

tfshighschool.com

آدرس :

 

دنبال کتابفروشی ایرانی در کانادا هستی؟

 

کتابفروشی ایرانی بیلیگ بوک در تمام شهرهای کانادا

ارسال تمام کتاب های درخواستی شما از ایران به کانادا در کوتاهترین زمان ممکن و کمترین قیمت در کتابفروشی ایرانی بیلیگ بوک انجام می‌پذیرد. هر کتابی که دوست داشته باشید می‌تونید از طریق بیلیگ بوک تهیه کنید و با PayPal یا انواع دبیت کارت مثل مسترکارت و ویزاکارت یا حتی ارزهای دیجیتال پرداخت کنید و کتاب‌ها درب منزل دریافت کنید.

ثبت سفارش کتاب در کانادا

 

مدرسه بین المللی فارسی MTO

مدرسه بین المللی فارسی MTO

این مرکز آموزش زبان فارسی ۱۵ شعبه در سراسر دنیا دارد که اولین شعبه آن در ونکوور کانادا میباشد.

این مدرسه زبان فارسی کلاس های اول تا ششم را برای کودکان برگزار میکند و همینطور کلاس های آموزش زبان به بزرگسالان ، افراد دوزبانه و غیرفارسی زبانان دارد.

کلاس های MTO به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار میشوند.

در این مدرسه آموزش سنت ها ، مراسمات و جشن های ایرانی داده میشود.

آدرس سایت :

mtopersianschool.com

اینستاگرام :

@mto_persian_school

آدرس :

دبیرستان ایرانی در کانادا (آلفا)

دبیرستان ایرانی در کانادا (آلفا)

این دبیرستان که مدیریت آن ایرانی می باشد از سال ۲۰۰۰ تاکنون از پایه نهم تا دوازدهم را زیر نظر آموزش و پرورش کانادا ارائه میدهند.

هدف و تلاش این دبیرستان در راستای پذیرفته شدن دانش آموزان در بهترین دانشگاه های کانادا میباشد.

اگر شما دانش آموز ممتاز باشید و قصد ادامه تحصیل در کانادا را داشته باشید دبیرستان آلفا می تواند گزینه مناسبی برای اپلای کردن باشد.

این دبیرستان ایرانی در کانادا با معلمانی برجسته و کادری حرفه ای دو شعبه در ریچموند هیل و نورث یورک دارد.

آدرس سایت :

alphahighschools.com

اینستاگرام :

@alphahighschools.toronto

آدرس :


 

مدرسه زبان فارسی در کانادا (روشنا)

مدرسه روشنا کانادا

روشنا یک مجموعه ویژه کودک و نوجوان میباشد که به آموزش زبان فارسی می پردازد.

این مدرسه با روش های خلاقانه و بازی محور آموزش حروف الفبا ، آواها ، خواندن و نوشتن فارسی ، رسوم و اعیاد ایرانی ، نقاشی ، رباتیک ، کارگاه کتابخوانی ، موسیقی و بسیاری از فعالیت های دیگر را آموزش و ارائه میدهد.

هدف از ایجاد این مجموعه آموزش فرهنگ و زبان فارسی به کودکان ایرانی مقیم کانادا میباشد.

کلاس ها و کمپ های تابستانی جذاب و شاد تجربه ای متفاوت در زندگی کودک کانادایی شما خواهد بود.

آدرس سایت :

roshanaschool.ca

اینستاگرام :

@roshana_school

آدرس :


 

 

مرکز فرهنگی امام حسین در کانادا

این مجموعه فرهنگی و خیریه با تلاش دانشجویان ایرانی توانسته مدرسه فارسی ای را افتتاح کند که هم برای کودکان و هم بزرگسالان قابل استفاده باشد.

هدف از ایجاد مدرسه آموزش فرهنگ و زبان فارسی و دین اسلام به کودکان ایرانی مقیم کانادا میباشد.

آدرس سایت :

imamhossein.ca

 

 

 

اما چرا مدارس ایرانی در کانادا ایجاد شدند؟

هدف از ایجاد مدارس ایرانی در کانادا متفاوت است و به چند دسته تقسیم میشوند ، دسته اول مدارس زیر نظر سیستم آموزشی کانادا می باشد و از طریق آنها میتوان اپلای کرد ، دسته دوم صرفا جهت آموزش زبان و فرهنگ فارسی به کودکان متولد کانادا می باشد و دسته آخر مدارسی هستند که طبق نظام آموزشی ایرانی فعالیت میکنند و برای کسانی که اقامت موقت دارند و نمی خواهند فرزندانشان از تحصیل عقب بمانند مناسب است.

مدارس فارسی زبان برای شروع تحصیل احتیاج به مدرک زبان ندارند ، البته اگر در مدرسه فارسی تحصیل کنید در ۱۸ سالگی و برای ورود به دانشگاه به مدرک زبان احتیاج خواهید داشت.

اصول آموزش در این مدارس بر مبنای آموزش های کانادا خواهد بود و نگرانی در تفاوت آموزش های اصلی وجود ندارد ولی دروس اضافه تر مانند ادبیات و تاریخ که مربوط به فرهنگ ایرانی می باشد در این مدارس ارائه می شوند و کمک میکنند تا فرزند شما از زبان و فرهنگ غنی ایرانی دور نماند.

همچنین هزینه مدارس ایرانی در کانادا به مراتب کمتر از مدارس کانادایی میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *