بهترین هدیه برای مهاجران ایرانی (راهنمایی ارسال هدیه به خارج از کشور)

انتخاب هدیه برای ارسال به خارج کشور

هدیه دادن و هدیه گرفتن در مناسب‌های مختلف مثل جشن تولد، سالگرد ازدواج، روز مادر یا پدر و … قطعا جزء جذاب‌ترین اتفاقات تو این کره خاکیه! بعضی مواقع فاصله‌ها باعث میشن ما از عزیزان‌مون دور بشیم و نتونیم بهشون هدیه بدیم؛ اما به‌جای اینکه به غربت و دوری فکر کنیم بهتره به این فکر کنیم که اگر به یکی از دوستان یا عزیزان‌مون از راه دور هدیه بدیم، قطعا جذابیتش دو چندان میشه.

تو این مطلب قصد داریم در مورد هدیه مناسب برای ارسال از ایران به خارج از کشور و بلعکس صحبت کنیم و یک سری ایده و پیشنهاد ارسال هدیه برای مهاجران ایرانی رو براتون بنویسیم.

اگه در ایران هستید و دوست دارید به یکی از دوستان و عزیزان‌تون در خارج از کشور هدیه بدید یا اینکه مهاجرت کردید و دوست دارید که به خانواده و عزیزان‌تون در ایران هدیه بدید، با ما همراه باشید. مطمئن باشید این مقاله خیلی می‌تونه کمک‌تون کنه.

بهترین هدیه برای مهاجران ایرانی

قطعاً انتخاب هدیه بستگی به سلیقه و شناخت شما از شخصی که می‌خواید بهش هدیه بدید و مناسبتی که بابت اون می‌خواید هدیه بدید، داره. ما اینجا می‌خوایم بهترین پیشنهاد ارسال هدیه برای مهاجران ایرانی رو براتون لیست کنیم که اگر برای هر ایرانی در خارج از کشور بفرستید، حتما خوشحال میشه.

گزینه اول: دوست همیشگی؛ کتاب

هدیه کتاب برای ایرانیان مهاجر

کتاب جزء یکی از بهترین هدایا برای ارسال به خارج از کشور حساب میشه. با وجود تعداد بسیار کمی کتابفروشی های ایران در اروپا متأسفانه به هیچ وجه نیاز ایرانیان خارج از کشور و فارسی زبانان اروپا به کتاب های فارسی برطرف نمیشه چون این کتاب فروشی‌های اندکی که بعضاً در آلمان و فرانسه و انگلستان هستند، موجودی بسیار کمی از کتاب ها رو دارند و قیمت کتاب‌هاشون هم به دلیل مالیات و … خیلی بالاست.

دیگه از استرالیا، آمریکا، کانادا و … بگذریم که حتی همون چند کتاب فروشی اندکی که در اروپا هستند رو هم ندارند!

از طرفی یک سری از دانشجوهای ایرانی که در اروپا و آمریکا تحصیل می‌کنن به کتاب‌های تخصصی رشته خودشون به زبان فارسی نیاز دارند. بعضی از افراد هم در بدو مهاجرت هستند و نیاز به کتاب های آموزش زبان دارن. همون طور که می‌دونید کتاب های آموزش زبان و در کل هر کتابی در خارج از کشور نسبت به ایران خیلی گرون‌تر هست.

بنابراین یکی از بهترین هدایایی که می‌تونیم برای دوستان و عزیزان‌مون در خارج از کشور ارسال کنیم، همین کتاب هست. یک سری از کتاب هایی که می‌تونیم به عنوان هدیه بهتون پیشنهاد کنیم این‌ها هستند:

چه کتاب‌های نفیس برای ارسال هدیه به دوستان از راه دور

شاهنامه فردوسی

شاهنامه فردوسی در ایران در قطع های مختلف مثل جیبی، پالتویی،‌ رقعی و وزیری در جلد های نفیس و قاب دار و ساده چاپ شده و قیمت اون هم به صورت حدودی میشه گفت که بسته به نوع جلد که چرم مصنوعی باشه یا طبیعی، قاب‌دار باشه یا بدون قاب و … از ۴ یورو هست تا ۱۰۰ یورو.

یک نکته‌ای که در خصوص ارسال شاهنامه قابدار به خارج از کشور وجود داره اینه که بعضا این قاب‌ها ابعاد بزرگی دارند و از جنس MDF هستند و هزینه ارسال رو زیاد می‌کنن. بنابراین پیشنهاد ما اینه که حدالامکان شاهنامه های بدون قاب خریداری کنید.

کتاب قاب دار برای هدیه

مثنوی معنوی

مثنوی معنوی هم یکی از محبوب‎‌ترین کتب اشعار در بین ایرانیان هست. دیوان مثنوی معنوی می‌تونه هر ایرانی، مخصوصا اگر در خارج از کشور باشه رو خیلی خوشحال کنه. قیمت مثنوی معنوی هم دقیقا مثل شاهنامه بستگی به نوع جلد و برگه و قطع کتاب داره و از ۴ یورو تا ۱۰۰ یورو در بازار موجود هست.

دوره ۷ جلدی شرح کامل مثنوی معنوی، نوشته کریم زمانی هم یکی از بهترین گزینه ها برای هدیه هست. در واقع بهترین شرح مثنوی معنوی که میشه خرید همین دوره ۷ جلدی هست که قیمت اون حدود 60 الی 80 یورو هست.

دیوان حافظ به همراه فال‌نامه 

قطعاً دیوان حافظ اون هم با فالنامه یکی از نیازهای اساسی هر خونه ایرانیه! به نظر من بهترین هدیه برای دوستا‌نمون که در خارج از کشور هستند، می‌تونه همین دیوان حافظبا فالنامه باشه.

بعضی از دیوان‌های حافظ فالنامه ندارن اما بهتره که موقع خرید به این موضوع توجه کنید؛ چون گرفتن فال با حافظ خیلی نوستالژی و جذابه و می‌تونه دوست‌تون رو خیلی خوشحال کنه.

دیوان شمس تبریزی 

دیوان شمس تبریزی هم در قطع‌های مختلف و دقیقا مثل شاهنامه و دیوان حافظ با قیمت‌های مختلف قابل خرید هست.

کلیات شمس تبریزی هم توسط انتشارات های مختلف در ایران در قطع و جلدهای متفاوت با قیمت های مختلف به چاپ رسیده که این هم یکی از بهترین گزینه های برای هدیه به دوستان اهل شعر و ادبیات پارسی است.

کتاب های دانشگاهی و تخصصی

یکی از بزرگترین دغدغه‌ها، نیازها و مشکلات دانشجویان ایرانی در خارج کشور عدم دسترسی به کتاب‌های دانشگاهی و تخصصیه. قطعا ارسال کتاب‌های دانشگاهی به زبان فارسی ایران به خارج از کشور برای دانشجویان مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

اگر دوست‌تون در خارج از ایران دانشجو هست می‌تونید ازش بپرسید که به چه کتاب‌هایی نیاز داره تا همون‌ها رو بهش هدیه بدید.

کتاب‌های کودک و نوجوان

خیلی از مهاجران ایرانی در کشورهای مختلف دنیا ازدواج کردن و صاحب فرزندانی هستن که دوست دارن با زبان و ادبیات پارسی آشنا بشن.

هدیه کتاب به کودکان

اطلاع از فرهنگ، تاریخ و ادبیات پارسی یکی از مهمترین مسائل مهاجران ایرانی دارای فرزند هست. اگر دوست‌تون در خارج از ایران زندگی می‌کنه و صاحب فرزند شده، یکی از بهترین گزینه ها برای هدیه، ارسال کتاب های کودک و نوجوان به زبان پارسی است.

کتاب‌های کودک به دلیل اینکه وزن کمی دارند و قیمت بسیار مناسبی هم دارند، می‌تونن خیلی جذاب و یه هدیه عالی و کم هزینه باشن.

قرآن و کتب مذهبی

مهاجرت‌های سال‌های اخیر که از کشورهای مسلمان به اروپا و امریکا اتفاق افتاده باعث شده که حتی افرادی که در ایران به فکر خرید کتب‌ مذهبی نبودند به خاطر چالش‌های تفاوت فرهنگ و عقیده که بعد از مهاجرت براشون پیش اومده، به فکر مطالعه در زمینه مذهب و تاریخ کشورشون بیفتند. خیلی مواقع مباحث و سوالاتی رو خارجی ها از ما می‌پرسن که برای پاسخ دادن به اون‌ها نیاز به مطالعه کتب مذهبی داریم.

گذشته از این دسترسی به کتاب های مذهبی مثل قرآن، مفاتیج، صحیفه سجادیه و … در خارج از ایران تقریبا غیر ممکنه. پس اگر دوست‌تون علاقه‌مند به کتاب‌های مذهبی هست، می‌تونید براش کتاب‌های کاربردی مثل قرآن، مفاتیج، ادعیه، حلیة المتقین و… ارسال کنید.

کتاب‌های آموزش زبان

خیلی از افراد بعد از مهاجرت نیاز به یادگیری زبان کشور مقصد دارن. کتاب های زبان در خارج از ایران قیمت بالایی دارن اما همون کتاب ها رو میشه از ایران به قیمت خیلی کمتری تهیه کرد.

کتاب های آیلتس و تافل، کتاب های مربوط به آزمون های آلمانی TestDaF و DSH و Telk و آزمون های فرانسوی و … می‌تونن بهترین هدایا باشن. در ادامه اسم یک سری از پرفروش‌ترین این کتاب هارو براتون می ‌نویسیم:

  • Complete IELTS
  • English Vocabulary in use 4th
  • English Phrasal Verbs in use 2nd
  • Oxford Word skills upper intermediate 2nd
  • American english files 5 2nd
  • IELTS Speaking Tests
  • Cambridge Grammar for IELTS
  • Barrons Writing for the IELTS
  • Ielts Write Right
  • Cambridge Vocabulary for IELTS Advanced
  • Menschen
  • Starten Wir
  • Mit Erfolg zum TestDaF
  • Training TestDaF
  • Fit für den TestDaF
  • Musterprüfungen

گزینه دوم: نوستالژی‌های ایرانی

ارسال هدایا نوستالژی ایرانی به خارج

در ادامه می‌خوایم بهترین هدایای نوسالژیک برای ایرانیان خارج از کشور رو معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

دفتر های قدیمی دهه ۶۰: حتما دفترهای قدیمی مربوط به دهه ۶۰ رو یادتونه! این دفترها واقعا خاطره‌انگیزن! به نظر ما این هدیه کاربردی و نوستالژی امکان نداره کسی رو خوشحال نکنه! قیمت این دفترها هم خیلی کمه و خوشبختانه هنوز هم به چاپ می‌رسن.

وسائل حمام ایرانی: وسائل حمام مثل سنگ پا، روشور، نوره و لیف های قدیمی هم یکی از انتخاب های خوب برای دوستان صمیمیه. شاید در لحظه اول خنده دار به نظر برسه اما واقعا پیدا کردن این وسائل در خارج از کشور کار راحتی نیست.

تقویم ایرانی: تقویم ایرانی یکی از بهترین هدایا در روزهای نزدیک به نوروز هست. یک سری از تقویم‌های رومیزی در بازار هستند که هر صفحه‌شون عکس یکی از مکان‌های دیدنی ایران مثل سی و سه پل و پاسارگاد و تخت جمشید و مناظر ایران زمین رو داره.

هر ایرانی در خارج از کشور آرزوی یکی از این تقویم ها روی میز کارش رو داره!

خمیر بازی آریا: قبلاً گفتیم که بهترین هدیه برای مهاجران ایرانی که دارای فرزند هستند، کتاب های کودک و نوجوان هست. حالا می‌خوایم بگیم ترکیب کتاب با خمیزبازی نوستالژیک آریا می‌تونه این هدیه رو تکمیل کنه.

در کل انواع اسباب‌بازی های ارزان در ایران هستند که میشه اون‌ها رو هم به عنوان هدیه به خارج از کشور ارسال کرد. همچنین از خارج نیز می‌تونید لوگوهای شخصیت‌های محبوب یا لوگوهای تکنیک را برای هر سنی خریداری کنید و بفرستید.

خوراکی‌های نوستالژی ایرانی: حتماً هر ایرانی خارج از کشور دوست دارد دوباره طعم بیسکوئیت مادر یا رنگارنگ مینو را بچشد. همواره یک هدیه همیشه لذت بخش خوراکی‌ها هستند که می‌توانید به دوستان خود بدهید. حتی خوراکی‌هایی مثل زعفران، پسته زرشک نیز اگر بصورت بسته‌بندی باشند هم می‌توانند مناسب باشند.

نکته مهم در مورد ارسال خوراکی از کشوری به کشور دیگر هست این است که باید خوراکی بصورت پلمپ و بسته‌بندی تجاری باشد، تا در گمرک دچار مشکل نشود.

گزینه سوم: صنایع دستی

هدیه صنایع دستی فلزی به خارج

مشخص است هنر مردمان هر کشوری که در آن زندگی می‌کنید برای دوستان شما بسیار جالب و دوست داشتنی خواهد بود. صنایع دستی ایرانی هم که نه تنها برای ایرانیان خارج از کشور بلکه برای هر فردی در این کره خاکی بسیار ارزنده است.

نکته مهم در مورد انتخاب صنایع دستی این است که شکستنی نباشد، زیرا در ارسال احتمال شکستن زیاد است مگر اینکه از پست مسافری استفاده کنید و بسته‌بندی مقاومی برای کالای خود در نظر بگیرید.

از صنایع دستی ایرانی برای ارسال هدیه به خارج می‌توان به مس گری، قلم زنی، مشیک کاری، گلیم و فرش دست بافت اشاره کرد.

نحوه خرید هدیه برای کشوری دیگر

نکته بسیار مهم در مورد خرید هدیه این است که خود هزینه ارسال احتمال دارد از قیمت هدیه بیشتر شود. در این صورت عقلانی است که از کشور مقصد بتوانیم هدیه را خریداری کنیم تا هم زمان رسیدن هدیه به دوستان کاهش پیدا کند و هم هزینه ارسال گزاف نداشته باشیم.

ارسال هدیه به خارج

ولی مشکل این است سایت های ایرانی پرداخت با پی پال ندارند و نمی‌توان از آنان خرید کرد. برعکس اگر برای ایرانیان مهاجر بخواهید هدیه بخرید نمی‌توانید از سایت‌های خارجی خرید کنید زیرا پرداخت ریالی ندارد.

کلید حل این مسئله دست ماست!

بیلیگ بوک: خرید بین‌المللی در هر جای دنیا

سوالات متداول

دقیقا کار بیلیگ بوک چیست؟ بیلیگ بوک با داشتن انواع راه‌های پرداختی  و دسترسی به فروشگاه‌های ایرانی و اروپایی می‌تواند در هر کجای جهان که باشید راهی میان شما و ایران باشد.

برای مثال شما اگر در آلمان زندگی می‌کنید، می‌توانید با بیلیگ بوک، یک کتابی که اخیرا با آن آشنا شده‌اید را به دوست خود در ایران هدیه دهید.

چه هدایایی نمی‌شود به خارج کشور فرستاد؟ ممنوعات پستی مانند چاقو، بذر گیاه یا وسائل شکستنی و مواد غذایی که خراب شدنی هستند.

البته برخی محدودیت‌هایی برای میزان کالای ارسالی وجود دارد کهع باید به آن نیز توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *